Followers

Wednesday, January 30, 2013

Wordless_Wednesday # Solat Jemaah..


"Dulu waktu sekolah rendah, kalau DATANG LAMBAT, kena denda kutip sampah sekitar kawan sekolah. 
Naik sekolah menengah, kalau DATANG LAMBAT, pengawas ambik nama dan cikgu disiplin akan sebut nama waktu perhimpunan. Kena denda juga kutip sampah atau cuci tandas.
Masuk universiti, kalau DATANG LAMBAT ke kuliyyah, lecturer potong 'carry mark'. Ada juga yang terus tak boleh masuk, lecturer kunci pintu.
Bila dah bekerjaya, kalau DATANG LAMBAT, bos akan marah, bonus dan kenaikan gaji terjejas. Bahkan kalau selalu sangat, HR akan hantar showcause letter.
Tapi...
Kalau DATANG LAMBAT solat jemaah, samada tertinggal rakaat pertama atau bahkan kalau datang ketika tahiyyat akhira, Allah tetap beri ganjaran 27 kali pahala. Tak kena tolak jadi 20, 10 atau 7. Tetap juga 27. Cuma pahala afdhalnya yang mungkin berbeza di sisi Allah..
Allahuakbar... Betapa Allah sangat sayangkan hambaNya.." ~ Heliza Helmi


11 comments:

Mas Zull said...

assalamualaikum cheq kaq...suka tengok wajah Heliza tu...:)

Ratu Hatiku said...

Rasanya Heliza nie pun dah byk berubah jugakkan kalau nk dibandingkan masa dia kluar AF dulu.. Baguslah...Alhamdulillah...

NoEn said...

sayangnya Allah kat kita

pinky said...

alhamdulillah....=)

Farah Waheda Wahid said...

kasih sayang Allah melebihi segalanya kan?

Chic Na said...

betul tu. sgt beruntung jadi hamba Nya.

Mar Haini Abdul Rahim said...

mar selalu berjemaah dgn mak je kat rumah.. hehe insyaAllah mudah-mudahan diringankan badan utk berjemaah :)

Mimi Azirah said...

betul...sgt beruntung jd hamba ALLAH

Remy hazza said...

betul kata haliza........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com