Followers

Friday, January 4, 2013

Bangun - bangun Laaa Weyy!



Bangun-bangun laa yer pada isteri-isteri di luar sana yang masih tido tu..hahaha..nak-nak yang baru kawen...betol kata-kata UAI ni..dulu nenek kita kawin mas kawin murah, hantaran pon kain batik jer..tapi diorang tetap menjalankan tanggungjawab dengan sempurna dan setia ke hujung nyawa..Kita sekarang macamna?hantaran tinggi, "maintainence" pon tinggi..setia belom tentu lagi..

Peringatan untuk diri sendiri jugak..salam hari jumaat semua!

CHEQKAQ : Lagi mahal mas kawin, lagi "malas" laa si isteri tu sebab besar kepala..peace no war!hahaha 

15 comments:

Farah Waheda Wahid said...

sangat2 betol...tok nenek kita dulu semua boleh buat...multitasker...kita sekarang nih macam2 alasan...

zaman2 tok nenek dulu...anak keliling pinggang jer...boleh jer siap semua..

Nurmujahidah Ismail said...

kalau boleh muja nak kawin dengan akad nikah je,, haha,, jimat duit,, kumemang kedekut pun,, haha

Mimie said...

hahaha....memg betul tuh

are_lin@yu said...

heheh ada yg benar nya kan..pedas ayat ustaz.hihi

Kakzakie said...

Kakak tak macam tu tau cheqkaq. Eh... mungkin sebab kakak org dulu-dulu juga kan mas-kahwen kakak terima 18 tahun dulu kira dah lama kan..

Mar Haini Abdul Rahim said...

ehemm2 ades seb x kawen lg.. bole la kan bangun lmbt hihihi :P
tapi ade benarnya, demand je lebih , service ? out of service ! hahah <3 UAI terrbaikk :D

Remy hazza said...

ada kebenaran...... he3........tapi mungkin masa tu dia tak sihat kut........
tak elok bangun lewat...... suami nak pi kerja tak sempat nak sarapan nanti.... air tangan isteri kan yg terbaik buat suami....

Lyeen De Syifa said...

Btul tu kak..Lyeen byk sgt nmpk jd mcm ni..nenek lyeen pulak siap berleter bila mnantu2 dia yg baru2 lg ni lewat bgun..mknn tak siap hidang bagai..smoga lyeen dijauhkan dr smua tu..kena practise ni..hahaha:)

hafiz hafizol said...

betul tu. pompuan zaman skrg makin tinggi pendidikan , makin tinggi juga la wang hantaran. ha3. Harap2 bakal isteri sy nanti x tinggi mana la.. hu3

izan mama mia said...

hahaha...opst..hr ni,..ct..(sabtu)..boleh sambung tido...

MulutPayau said...

Betul jugak tu.....

P/s..selamat tahun baru dik...

irul said...

Lelaki pun macam tu. Semakin tinggi hantaran, semakin rasa berkuasa buat apa saja. Setahun kawin isteri lambat masak dah kena tengking. Ungkit balik hantaran tinggi yang diberi.

Kepada wanita... Mintalah hantaran rendah sikit. Tak mampu nak kumpul berpuluh ribu untuk kawin. heh

Cikgu Ma said...

ni isteri x solat ke apa..hehe

adza irdawati said...

suka dgn entry ini ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com