Followers

Saturday, January 12, 2013

Umi ke Mak???



Anak Cheqkaq yang sulung (Along) selalu panggil Cheqkaq "Mak"..sedangkan Cheqkaq membahasakan diri sebagai Umi sejak baby lagi..perkara ni sebenarnye membingungkan diri cheqkaq sendiri..apetah orang luar yang mendengar nye..Ye laa kan..macam ayam ngn itik pulak..contoh perbualan biase kitorang :

"Along, tolong umi amik kan pampers adik,Long.."

"Pampers dekat mane, mak?"

urmm...rase cm luar biase kan?tapi yang pelik bin ajaibnye..kalo dia ckp ngn orang lain tahu pulak dia bahsakan diri Cheqkaq sebagai umi..

"Tadi umi cakap tak boleh keluar main sebelum pukul 5.." dia cakap kat kawan dia..

"Umi saya cakap kan tak baik cakap bodoh kat orang, tak baik"

boleh lak dia panggil umi kan..hehehehe..pelik kadang-kadang perangai budak ni..Yang Cheqkaq perasan dia start panggil Cheqkaq "mak" mase lame duduk kat kampung dulu..mase tu, adik-adik cheqkaq panggil mak dengan panggilan "mak"..Yang Along ni pulak agaknye dia dengar surrounding dia panggil mak, dia pun panggil mak sehinggalah sekarang..

Ape2 jelaa nak oi..Mak ke umi ke..takpe laa..Janji, bile dh besar nanti sentiase ingat & hormati ibu bapa..

CHEQKAQ : Kanak-kanak sekarang rase dh ramai tak panggil emak dengan panggilan "mak" kan??skang dh panggil "mummy"..heheh

18 comments:

Kakzakie said...

Kakak dulu berangan nak anak-anak panggil umi/abuyah tapi bila anak sulung mula bercakap dia kan sebut ma-ma-pa-pa-ma-pa kan senang itu yg jadi perkataan mula mama macam senang dah terus kekal panggil mama/papa.

Ena's Palace said...

Hehehe...mcm keliru lak eh...mak ke umi...
Mmg pun skrg ni xramai yg pggil mak lg...ank2 sy pggil sy mama....

boni kacak said...

macam mana boleh tersalah panggil tu??hahaha

aQu Mad said...

dia tak biasa panggil mak dia umi kot.

Nurmujahidah Ismail said...

adussss,, hahaha,, lawak amat nih,, umi la kot ti muja dapat anak sorang dua,, alamak,, mode berangan,, hehe

miza yusof said...

nanti miza dah ada anak baru tahu macam mana :)
hihihihi

adza irdawati said...

hehehe takpe lagi unik dr org lain.. ;)

CikMunBlogger said...

ewah ! dia ade dua dua lah . umi dan mak . hehe

nasriz fardisza said...

komen sini...kanak2 mudah terikut2 apa org dewasa ckp...hehehe...sy panggil mak sy ibu...sj jer nk bg tau...huhuhu...sy dh review blog cik kaq...tq sbb sudi join...

http://nasrizfardisza.blogspot.com/2013/01/review-blog-bertuah-cik-kaq.html

intanfirdaus247 said...

nasib dia x panggil mummy, mama semua..kalau dak jenuh pening chekaq..ahaha..janji dia hormat itu yg pentiing

Remy hazza said...

ok la tu ...dia ada dua ...umie dan mak.... best!

intanfirdaus247 said...

Salam dan selamat pagi cheq kaq ....yg ni jgn publish na...kak intan jual rm10 ja..kak intan amek untung sikit ja, habuan duit minyak ja...koh koh..kalau cheq kaq nak boleh, cheq kaq bank in pada kak intan la , sekali duit postage rm 5 ..lepas tu berdesup sampai depan umah cheq kaq..x pon depan opis cheq kaq..kih kih..

Mar Haini Abdul Rahim said...

anak cheqkaq umo bape mesti comel mcm umi die.. eh umi ke mak ? hehe

seribupilihan said...

tak kisah la apa anak2 nak panggil..yg penting dia tahu hormati mak ayah masing2..sebab zaman sekarang anak2 macam2 perangai..advance sgt dgn dunia moden..

are_lin@yu said...

hehehe mmg ada kelainan ni..tp xpa maksud nya ttp sama kan kak

intanfirdaus247 said...

cheq kaq, ni tracking number em384105540my

CikZaniff said...

haah kn..selalu org kg pggil mak je..orang2 bandar je paggil mummy, mama..
xgitu..hihi..janji die paggil tanda hormat..kang paggil hoi..lagi haruu.hihi

Deqla manjew said...

sedap panggilan umi tu.. kalo deqla ada anak nk dia panggil mama...hihi.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com