Followers

Monday, January 7, 2013

Ribut Tropika SUNOMU

Assalamualaikum W.B.T..

Selamat petang semua..Amaran Ribut Tropika Sunomu ni dah terbaca semalam..Harini makin banyak amaran-amaran di facebook, radio dan internet dikeluarkan..Semoga Allah melindungi seluruh rakyat Terengganu..

Jujurnya, Cheqkaq sangat risau keluarga Cheqkaq di Terengganu..Walaupun mereka bukan tinggal di kawasan terancam (Dungun), tp perasaan risau telah menjalar di hati daripada semalam, dan hari ini terus melekat dalam diri..huhuhu..Ya Allah..lindungi mereka Ya Allah dari segala bala bencana..





Peringkat : Ribut Tropika (SUNOMU)
Masa Pencerapan : 11:00 pagi, 7 Januari 2013.
Kedudukan : Latitud 6.5 Utara; Longitud 108.3 Timur; kira-kira 513 km ke Tenggara Ho Chi Minh City, Vietnam.
Pergerakan : Perlahan ke arah Barat Daya.
Jarak dari Bandar terdekat : Kira-kira 574 km ke Timur Laut Dungun, Terengganu.
Kesan terhadap Malaysia : Keadaan ini boleh menyebabkan angin kencang dan laut bergelora di perairan Laut China Selatan.

Sumber Dari : Jabatan Meteorologi Malaysia

Ribut Sunomu ini dijangka akan melanda pada 8 Jan 2012 (Selasa) dengan kelajuan kira-kira 65km sejam..Kawasan yang diramalkan akan dilanda ialah di Timur Laut Dungun dan akan bergerak perlahan ke barat-barat daya.

Semoga tiada berlaku kemusnahan besar kepada penduduk sekitar..Hanya Allah yang tahu apa yang akan terjadi..
Marila sama-sama kita berdoa dan buat sembahyang hajat minta perlindungan dari DIA yang Maha Berkuasa..
CHEQKAQ : Teringat tsunami dulu..huhu..takutnya Ya Allah..

9 comments:

CikZaniff said...

harap kita semua terlindung dr segala musibah tu kan..:)

Anum said...

ya allah takutnya

Nieyxzha Hassan said...

Kitaorang kat terengganu ni lagila risau.. hospital pon dah amik langkah berjaga-jaga..umah nieza pun dekat dengan hospital..

Cheq Kaq said...

Harap semuanya dilindungi Allah..hati2 ye..

intanfirdaus247 said...

Cheq kaqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq..hai dalink..koh koh koh..hehe.2pon akak pi ronggeng sat ja..lenguhj kaki pasai operation day…kalu dak mau ronggeng sakan..naseb seat segak dan kemas..duk macam duk ataih kusyenn..koh koh

Chic Na said...

semoga kita semua dilindungi. Ameen.

Nurmujahidah Ismail said...

harap auntie muja kat umt ok la,,, takut sangat,,

seribupilihan said...

hari ni selasa..cuaca baik..alhamdulilah tade ape2 yg berlaku..cuma mendung je..moga2 allah melindungi kita semua..amin

bLog Juga said...

Apabila diperhatikan dari cara mereka meramal pergerakan sunamu, mereka seperi meramalkan pergerakan kereta waktu malam, arah mana lampu menyuluh, arah itulah mereka akan meramal pergerakan kereta tersebut. Apa yang sedang berlaku berkaitan ribut sunamu pula berlainan, apabila diperhatikan dari gambar-gambar yang saya petik dari laman web mereka (Rujuk http://www.blog.nik.my/index.php?id=121), saya dapati angin tersebut bergerak melalui tengan-tengah laut yang dilalui. Perhatikan gambar yang diambil pada 7/01/2013, didapati angin tersebut bergerak perlahan dan melencong awal dari yang diramal. Apa yang mungkin menyebabkan angin berubah arah dan perlahan? apabila diperhatikan bentuk mukabumi dalam laut di situ, didapati di sana lautnya agak cetek dan seolah-olah menjadi penghadang. Sama-samalah berharap supaya ramalan mereka tidak menjadi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com