Followers

Friday, January 11, 2013

SIHIR CINTA ~ Semanis Kurma






Salam pagi Jumaat buat semua..Malam tadi, ade tak yang tengok rancangan Semanis Kurma??Cheqkaq ade tengok..Meh nak kongsikan sikit..(untuk sape yang tak tengok la). 

Tajuk yang dibincangkan semalam Sihir Cinta..Menakutkan gak laa isu yang dibincangkan semalam. Tak sangka ramai yang terkena kan..Memang Cheqkaq sangat bersimpati pada sesiapa sahaja yang menjadi mangsa sihir..Ade seorang mangsa tu dah kawin & ade ade anak empat dah, baru dapat tahu suami dia rupanya sihirkan dia sehinggalah dia mabuk cinta & berkahwin..Kesian kan? Ade gak yang sampai jadi bodoh disihirkan oleh manusia yang bertopengkan syaitan..

Antara 7 amalan yang dikongsikan oleh Usatazah Siti Nor Bahyah ialah :
  • Makan kurma ajwah 7 biji sehari.
  • Berwuduk sebelum tidur
  • Sentiasa solat berjemaah
  • Sentiasa baca doa sebelum masuk tandas
  • Solat tahajud & baca ayat kursi selepas solat 5 waktu
  • Amalkan surah Al-Falaq, Al Ikhlas & An nass sebelum tidur


Antara amalan doa & surah pelindung sihir pula ialah :

  • Ayat Kursi
  • 3 Kul  (Al-Falaq, Al Ikhlas & An nass )
  • Surah Yunus (ayat 81-82)
  • Surah Al-A'raf (117-122)
  • Surah Toha (ayat 69)
Mudah-mudahan kita dapat amalkan & melindungi diri serta keluarga kita dari sihir. Amin..

CHEQKAQ : Cinta tak boleh dipaksa.. janganlah kita guna cara yang mudah untuk mendapatkan sebuah cinta yang sangat berharga..

23 comments:

Ratu Hatiku said...

Takutkan Cheqkaq zaman yg seba moden nie masih ada lg org yg bersikap mcm nie.. Nauzubillah...

Cheq Kaq said...

kan kak..realitinya memang zaman dah serba moden, tapi ramai lg yang berpikiran dulu2 yang suke main bomoh..huhu

intanfirdaus247 said...

Ya Allah jauhkan lah kami semua dari sihir mihir ni..menakutkan…cheq kaq kan kan kan…makan apa hari n cheqkaq? Hari ni kawan2 opis order nasi dengan lauk kat kak intan, masalahnya kak intan sendiri x der makanan..sebab habis..lauk last dengan nasi bg kat encik somi bawak bekal…kejap lagi tokey nasik nak pi beli nasi kat mamak ler nampaknya…(tetiba ngaku dirik tokey nasi, x boleh blah kan)

Cheq Kaq said...

kan kan kan..takut sangat..baik betol tokey nasik ni..order utk cheqkaq satu, nasik lauk teloq kambing okeh..koh koh..

aQu Mad said...

demi cinta orang sanggup lakukan apa saja kak oii..

Farah Waheda Wahid said...

nauzubillahminzalik... percayalah kepada qada' & qadar Allah kan kak... sekiranya jodoh x ke mana...kalau itu yang telah tersurat dan tersirat oleh Allah SWT... moga2 kita semua dijauhkan dari anasir2 ini... apa yang kita dapat biarlah dari hati yang bersih dan niat yang ikhlas...x gitu?

Mimie said...

Ya ALLAH...mintak juahkan semua tuh takut pulak saya dngar

Cheq Kaq said...

itu orang tak jage solat la tu mad..sebaik mad selalu jaga solat kan..

Cheq Kaq said...

betol betol betol..setuju sangat..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

terima kasih melawat ke santai leeza....
nice sharing..

Kakzakie said...

Ruginya kalau dapat hanya dgn cara sihir. Dosa yg berpanjangan lagi. Na'uzubillah..

CikZaniff said...

TQ utk share ye..xtgk pon..huuh

Cheq Kaq said...

Mudah2an dia bertaubat..huhu..

kak nora said...

ruginyer..episod ni bunda terlepas tak tengok...

Mar Haini Abdul Rahim said...

xsempat tgk semalam.. terima ksh cheqkaq share ! sgt bermanfaat .. kt kena slalu bergantung dn mt pd Allah huhu

Wak Gelas™ said...

ustaz wak dulu pon yg hafiz quran pon leh terkena saka jugakkks.,, UHuuu

boni kacak said...

terima kasih ye cheq kaq sebab berkongsi :)

L said...

amalan yg baik2 belake.. =) kurma ajwa kurma nabi. huu mahai tu.. =)

Mas Zull said...

assalamualaikum cheqkaq...mcm2 dunia skg ni kan....:)

Nurul Aini said...

memang ada ramai yang kena sihir ni sebenarnya..orang dekat sekeliling saya pun ada yang kena..kesian..Ya Allah..dunia sekarang..takutnya.

Remy hazza said...

manusia sanggup buat apa kerana cinta....... apatah lagi yg cintanya ditolak...... thanks kerana berkongsi ilmu nie kak...

Mia Liana said...

semoga kita semua dijauhkan dari sihir.... huhuhhu bahaya...

Deqla manjew said...

tajuk yg seblm ni deqla ada tgk.. ada diberitahu pasal tajuk ni..ala.. terlps tgk.. hukhuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com