Followers

Friday, January 18, 2013

Ku Dambakan PelukanMu Ibu...

Assalamualaikum..

Harini dah telefon mak & ayah kat kampung ke??( Bagi yang duduk jauh)
Dah cium tangan mak & peluk mak ke pagini?? (Bagi yang duduk satu rumah)


Rindu pada mak kat kampung..Dah telefon mak, dia cakap dia sihat je..Tapi Cheqkaq tahu, mak sebenarnya tengah rungsing pasal adik cheqkaq yang masih duduk di wad..Bagi yang ketinggalan cerita Cheqkaq pasal adik yang tengah sakit, klik sini kalau nk tahu..


Cheqkaq rasa rindu laa kat mak..Entah bila ade rezeki dan kelapangan untuk balik jenguk mak..Beruntung siapa yang duduk sekali ataupun duduk dekat dengan mak..Hari-hari pon boleh balik jenguk..
Tersentuh tengok gambar seorang anak yatim di Palestin sebenarnya..Sedih tengok dia yang sangat rindukan pelukan ibunya yang telah terkorban..Sehingga sanggup melukis kartun seperti 'ibu' dan berbaring di sisi gambar tersebut..






Kita yang masih ada ibu di sisi ni macamana? Harap-harap sudi meluangkan masa untuk ibu masing-masing (peringatan untuk diri sendiri) selagi mereka masih ada...Hargai dan sayangi lah mereka..


CHEQKAQ : Bulan depan Inn Shaa Allah nak balik kampung jap..

18 comments:

Farah Waheda Wahid said...

ibu... orang yang sentiasa dekat di hati kita dulu, kini dan selamanya...

Cheq Kaq said...

betul..kalaupun Cheqkaq dah ade cucu satu hari nanti, ibu selalu ku dambakan selamanya..huhu

Anum said...

ibu adalah segalanya bagi saya

Cheq Kaq said...

Ibu..engkaulah ratu hatiku..

Mas Zull said...

assalamualaikum cheq kaq...betul tu....:)

Nor Salmi said...

Betul cheq kaq.. Ibulah segala-galanya.

QA's ~ mamapapa said...

sedihnyaaaa......salam kenal,jemput follow kmbali :)

Ratu Hatiku said...

Sedihnya.... sebak pulak bila Cheq Kaq ckp mcmtu...rindu kat mak....huwwaaa......

Remy hazza said...

sedihnya........ kerinduan anak kechil tiada tara.......
tak sabar nak tunggu minggu depan.... mak nak mai...yahoo......

seribupilihan said...

melihat wajah ibu merupakan ketenangan yg abadi...:-)

CikZaniff said...

setuju tu..xpenah lg berisah dgn mak ni..huhu..kak dok mana..kg kat mn tu..jauh ke..:)

TiranaAduka said...

salam
Nice post.
I like

Nurul Aini said...

Semua pasti memerlukan kasih sayang seorang ibu dan bapa..sedih.

Mar Haini Abdul Rahim said...

ibu satu.. tiada pengganti ! semoga kt smuaa jd anak yg solehah utk mereka :)

airis aries said...

Salam..ibu yang satu tiada penggantinya,mudah mudahan allah tempatkan si ibu bersama orang yang soleh di syurga dan mudah mudahan allah juga menjaga anak itu sentiasa kerana allah tak pernah tidur..maha melihat

Deqla manjew said...

sebak tgk gmbr tu.. deqla cuma punya mak,..ayah dah meninggal 3 tahun lalu.. sobs.. sedeh.. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com