Followers

Thursday, February 7, 2013

JadiLah Terbaik Untuk Diri Sendiri



"Best nyer kalau aku dapat jadi macam dia.."

"Best gilerr kalo aku jadi dia weyy"

"Kalo aku jadi mcm dia mesti best kan"

Pernah dengar ayat-ayat camni?hehehe..tak payah tanya korang, cheqkaq laju2 dh mengangguk..hahaha..Betol laa kan..bila tengok orang lain yang berjaya, kaya, good personality, cantik..mesti akan terkeluar perkataan / ayat cam kat atas tu..

Cheqkaq hanya nk ingat kan diri sendiri jer..sebab tu buat entry ni..sibuk nak jadi cam orang tu, tapi kita masih gak camni haa..tak move walaupon satu anak tangga..haisshh..Habis tu bila nk sampai atas?kena move on..step..step by step..Jangan pasang angan2 je lebih.."eh, haritu bukan ke suruh ade matlamat??" Hello..matlamat ngn angan2 tak sama ok..mungkin boleh nk berangan tapi jgn panjang2..hehe

Cuba, cuba dan cuba untuk jadi yang terbaik. Bukan nk banding dengan siapa2..bandingkan dengan diri jer..Terbaik untuk diri sendiri..

Idola saya - Amalina Peter

Kalau nak berjaya macam "orang tu" kena laa ade pengorabanan dan usaha yang cekal.."orang tu" pon tak berjaya tanpa melalui kesulitan dan kepayahan..Untuk jadikan "orang tu" sebaik dan sehebat itu, mesti ada satu cerita yang sangat pahit yang hanya dia dan Allah sahaja yang tahu..So..Berusaha laa untuk jadi terbaik untuk diri sendiri yer!

14 comments:

Chic Na said...

proud of ourselves. :)

Unknown said...

salam...lama tak singgah blog yg comel ni. sentiasa bersyukur dgn pemberian Nya, suka atau duka. Di situlah letaknya bahagia..Insyaallah.

Unknown said...

betul...yg penting jgn hipokric dan juga plastic......

Unknown said...

jadi diri sndrii mmg terbaik . lebihh baik kitee cube jadi yang lebih baik dan terbaik . hee ~

Unknown said...

juga jadi terbaik utk Allah dan org sekeliling.. ;)

Unknown said...

Jadilah diri sendiri :)

Unknown said...

tag :: http://www.maileyjayley.my/2013/02/first-giveaway-by-marshmallow.html

CikMunBlogger said...

jyeah ! betul tuu . jadi diri sendiri . diri sendiri pun dah kuat . kan setiap orang tuu ada kekuatan dia yang tersendiri ;)

OKje said...

Pernah..pernah....tapi diri sendiri cam tu je... nak berbisnes,....malu nak duk ayat orang...cam ne tu Cheq Kaq....buat blog ajelah hehe

Sabella Mohamad said...

kita kena bangga dengan diri sendiri . takperlu nak duplicate org lain . kan kak ? :)

Unknown said...

kalau yang sedia ada x bersyukur, kite takkan bersyukur untuk yang lebih drpd kita ada.. Astaghfirullah.. hehe jom sentiasa perbaiki dan sentiasa mensyukuri !! :D

iha said...

I olls suka! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com