Followers

Tuesday, February 5, 2013

Kenapa Perlu Ada Matlamat Hidup??


Bismillahirrahmanirahim..Salam untuk semua..semoga berada dalam lindungan Allah Yang Maha Mengasihani..

Semua orang mesti ada matlamat kan..terutama kita baru masuk bulan Februari..Maksud nya bulan kedua untuk tahun baru..So mesti ada azam kan?Matlamat & azam adalah benda yang sama. Maksud matlamat goal, purpose, target, aim, objective..Apa pun yang kita lakukan HARUS ade matlamat..Even nak makan pun kan..contoh, kenapa ambil breakfast.."sebab nak sihat & kekal cergas sepanjang hari" sebab nak...itu adalah matlamat..


So, apa sahaja tujuan kita dalam kehidupan ni..mesti ada matlamat..Kita buat sesuatu untuk apa..kenapa..So, barulah apa yang kita nak tu, jelas..dan seterusnya kita dapat merancang dengan baik supaya impian @ hajat tercapai..Jangan cipta alasan kalau hendak berjaya..Mengapa perlu ada alasan sedangkan semua dh ada matlamat yang kukuh. Sebab tu matlamat dan perancangan perlu saling melengkapi untuk jauhkan alasan!Jangan Mengelat yer..



Tak nak tulis panjang-panjang takut u olss bosan..hehe..sedikit sharing dari cheqkaq untuk kita mulakan hari ini dengan satu MATLAMAT..

CHEQKAQ : matlamat hari ni..nk habis kan 4liter air!InnshaaAllah

22 comments:

Anum said...

hehe
x pernah bosan masuk blog nie

intanfirdaus247 said...

Nasi lemak lauk sambal kerang..mari mari mariiiiii..(wat mcm hantu sambil tayang nasi lemak kat cgheqkaq) akakakakakak..jahat x kak intan? Hehe…jgn marah naa..koh koh koh…cheqkaq..betul ,kita kena ada matlamat..baru leh capai segala impian..impian kak intan sekarang nak balik umah na tido..malaskejaa.a..koh koh koh

Cheq Kaq said...

terima kasih anum..:)

Cheq Kaq said...

Hahaha..memang jaaaaahhhhaaaatt!tapi usaha sia2 sebab tak terliur!koh koh..ye kak!teruskan matlamat akak!mesti "berjaya"..hihi

Ena's Palace said...

matlamat saya arini nak abiskan ganti posa..huhuhuhu..
matlamat esok nak makan bayak2...bole tak camni?..hahahaha
amboi dok mnum air je tuh...pasni kuar masuk toilet la jawabnye...

Cheq Kaq said...

bagus2 ena..cheqkaq pon belum habis lagi..inshaaAllah..takpe keluar masuk toilet asalkan badan cergas dan sihat..:)

izan mama mia said...

matlamat hr ni,...dah baik dr dmm....hhuuhu

nea lopah said...

salam...apa2 pun kita sentiasa mendoakan orang d sekeliling kita juga.

aQu Mad said...

betol 2x..hidup mesti ada matlamat..

Deqla manjew said...

takde matlamat hidop ibarat berjalan tanpa arah tujuan.. huhu..

Nieyxzha Hassan said...

betul..kalau takde matlamat..rasa macam..kosong..kosong..kosong... wahahahaha XD

matlamat kitaorang nak ada rumah sendiri... doakan termakbul tahun ni ye ..amin ^^

sabella mohamad said...

amboi cheqkaq , dah boleh jadi pakar motivasi ni . kehkeh .

matlamat bella tahun ni , nak kurus ! nak kurus ! nak kurus !

Mrs Velentine said...

kena ada matlamat baru ada kemajuan

Kakzakie said...

Dah berapa liter air dah masuk dalam badan hari ini? Sampai malam habislah 4 liter.
Kakak nak habiskan 1 liter pun susah tau. Kadang ingat baru minum - baca ini baru kakak minum

Matlamat kena ada baru tersusun hidup.

QA's ~ mamapapa said...

Klau nkkn kejayaan mesti sentiasa stick pada matlamat :)

Mar Haini Abdul Rahim said...

matlamat jangka pendek. jangka panjang. hehe adehh sy slalu alpa huhuk.. ~

Chic Na said...

betul tu. kalau tak mmg tak tau nak buat ape. :)

Mas Zull said...

assalamualaikum cheq kaq...memang perlu ada tu...;)

Nurmujahidah Ismail said...

berjaya tak dengan matlamat 4l tu? hehe

Remy hazza said...

hidup mesti ada matlamat...baru tak hilang tujuan.....

hainom OKje said...

betul tu...bila ada matlamat barulah senang berjaya...

seribupilihan said...

nice..remember to success..betul tu..matlamat dan perancangan harus saling melengkapi..klu tak mungkin sukar nak capai sesuatu impian tersebut..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com