Followers

Monday, December 24, 2012

Gara-gara Handphone Mak Lang!!


Semoga hari ni kawan-kawan semua lebih ceria dan bersemangat yer!(walaupun sebenarnya mcm letey & tak bermaya kan kan kan..)Cheqkaq pon kalo boleh nak bersemangat, tp tak boleh laa..sebab pagi2 lagi dh mengeluarkan tenaga yang banyak..huhu..

Harini bangun jer pagi (taik mate pon tak buang lagik) Mak Lang ajak g Berjaya Plaza..huh!tak plan pon ni..emergency sungguh terpakse amik cuti separuh hari..(potong gaji sebab cuti tahun dh habis..uwaaaa..)Mak Lang kate kena g jugak arini sebab takut tak sempat dh dia nak balik belajar 30hb ni..nak tak nak gagahkan diri gak laa..nak suh dia g sorang takut sesat lak..dia bukan biase area KL...Adik pon bangun awal, so terpaksa laa jugak bawak dia..huhuhu..

kenapa nak g Berjaya Plaza ek..??sebenarnya, Mak Lang baru beli handphone..alhamdulillah berkat jadi promoter hotlink sebulan, boleh laa angkat Blackberry satu..hehe..Tapi MALANGNYA nasib MAK LANG..dh seminggu pkai, baru prasan speaker cam problem..bila dengar lagu, macam pecah sound nyer..So, dia google location tuk Brighstar..kat Berjaya Plaza ade satu...kitorang pon bergerak laa dari umah dlm kol 8.40..
BB Mak Lang sebelom diserahkan...

ERL ke Bandar Tasik Selatan ~ amik Putra LRT BTS ke Hang Tuah ~ menapak dari Hang Tuah ke Berjaya Plaza..penat weyyy..jauh tu..(habis semua lemak cheqkaq pecah tau!)hahaha..

Dh masuk Berjaya Plaza, cari Brighstar nyer kedai..dah jumpe..urusan kat situ dlm setengah jam je..orang tu ckp kena baiki dulu, paling lama 2 minggu nanti dia call balik..dengan berat hati nya Mak Lang pon terpaksa melepaskan BB nye g untuk 2 minggu..huhu..dh settle urusan asal kitorang g isi perut dulu..pastu jimba-jimba kat time square..Meriah dengan pokok2 christmas..cantik..dua tiga menjak ni byk bace pasal kita org Islam tak bole ucap & raikan krismas..cheqkaq & Mak Lang teruja tgk lampu yg cantik & snowman yg cute..sempat laa snap gambar..snap snap snap!!hehehe..

Pastu memandangkan cheqkaq kena masuk opis balik, kena laa rushing balik...Rushing rushing rushing....tersalah turun tren lak..haisssshhh..nk trun dekat bandar tasik selatan, tapi turun salak selatan..aduyaiiii..penat la..tunggu lagi tren seterusnya 10 minit..Tapi Alhamdulillah..sempat gak smpai kat umah dalam pukul 1.40..sempat laa masuk kol 2.00..hehehe..bos takde takper....^_^
Itula kesah hagemaru cheqkaq arini..penat kan???lagi penat cheqkaq menulis ni haaaaaa....korang yang membace apetah lagi...hahahahahaha....Jom laa layan gambar yg cheqkaq snap snap tadi..

ececehhh..sempat lagi cheqkaq
adik dh mula tunjuk "bakat" laa tu

penat mak lang pegang adik
snowman lagi besar dari mak lang


serius penat...lenguh kaki2 ku
giliran mak lang lak dukung adik


ini yg betol...sighhhh..
tersalah stesen...bukan xtau, tp salah dengar..hahaha

CHEQKAQ : lagi dua minggu nk kena g lagi..penat laa..hermmmmm..mak lang g sorang2 bole??

16 comments:

intanfirdaus247 said...

Cheq kaq oiiii…bdr tasek selatan tu dekat dah tu dengan opis kak intan keh keh..umah mak mertua sebelah setesen bdr tasek selatan tu ja….cheqkaq..cuba hampa tgk blog kami..segak dak lagi??

are_lin@yu said...

ooo dok lah sini ja rupanya..hihi

CikMunBlogger said...

wah , pakai bb . hehe

comel lah ptung salji tuu ..

mun kalau duduk bangi , selalu gak naik train .

macam nak dkat je kite kan . hehe :D

bile leh jumpa a.k.a dating ? muehehe

Chic Na said...

camana boleh tersalah station ni cheqkaq? hihihi.. kesian. nampak kepenatan disitu. kihkih..

airis aries said...

Salam..wah cantik la pic tu,sejuk mata mandang..

Mas Zull said...

assalamualaikum ...cantik2 gambar tu yer...;)

Lyeen De Syifa said...

Wah..cntik tudung mak lang..haha..:D hebatnya...

Nurmujahidah Ismail said...

wah,, tetiba muja baca dari awal hingga akhir,, kih3,, muja dah lama tak gi kl,, sob3,, rindunya,, www.mujadafewa.my/

Mimie said...

la hai mcm mane pulak leh slh trun stesen nih.....

Myra Jay said...

Okla exercise :) (untuk sedapkan hati kan) heheee

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

cantik pic2 tu

salam kenal dr wani juga yer..maaf lewat sampai sini :-)

Cheq Kaq said...

lenguh tak hilang smpai ke harini..hahaha

Kakzakie said...

Kesiannya Mak Lang. Kena tunggu sampai 2 minggu pulak tu..

Cheq Kaq said...

ye laa akak..tp yg PASTI mesti cheqkaq yg kena p amik skali lagi tu..dia dh nk masuk belajar dh..uwaaaaaa!

miza yusof said...

pernah juga berhasrat nak beli BB.
aik, macam boleh tersalah stesen tu ?
takpe la minggu depa akak temankanlah maklang akak tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com