Followers

Wednesday, December 12, 2012

BILA BARANG HILANG....

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua..tarikh hari ni sangat cantik kan..12.12.12..mesti ramai yang amik kesempatan untuk titipkan memori indah pada tarikh ni..

Bukan pasal tarikh yang cheqkaq nak cerita..sebenarnya nak cerita pasal barang hilang..semalam cheqkaq kehilangan small case (beg kecik) . Beg kecik ni slalu cheqkaq bawak ke kedai kat bawah sbb xnak usung handbag.. Menggelabah gilerr ea biler beg tu hilang..bukan ape, yang pertama sebab ade kad ATM..pastu adelaaa duit sikit dlm beg tu..Habis satu rumah cheqkaq geledah..dalam hati ni duk fikir..
"balik dari kedai, rase ade..kat umah dh bg IC kat mak...pastu letak atas meja.."
Isshhh..mane gak laa cheqkaq letak..bawah sofa takde..yang ade mainan yang adik buang celah2 sofa..
"alamak..sepah nyer..sapu laa jap..."
sapu jap..pastu dh settle carik lagi..g bilik hujung (bilik main anak2 merangkap stor)..tgk punyelaa bersepah..
"uiksss...betuah btol anak2.."
kemas dulu mainan2 semua..carik sana sini..ummpppphhh..tak jumpe gak beg tu..ishhh...takkan ade toyol kot umah ni..smpai ke situ kot cheqkaq memikirkannya..otak ni dh "pengsan" dh kejap memikirkan mane perginye beg kesayangan cheqkaq tu.. Beg nyer tak jumpe, tapi rumah dh kemas ssesaaaaangat dh ni gara2 mencarik barang hilang..aduyaaaaiiiiiiiiii...duduk lagi..fikir..fikir..fikir..

"mane laa pegi beg tu..yang penting kad ATM tu..duit sejuta dlm tu.."
ececececeececehhh..byk sgt laa duit cheqkaq iyyerrr????!!hehehe..tak laa..risau sbb beg hilang kan..
masuk dlm bilik..tengah lipat2 kain..tengah pikir..pastu tarik kain pelikat nk lipat, tp tertarik beg kecik cheqkaq!
ALHAMDULILLAHHHHHHHHHHH YA ALLAHH...

 akhirnye jumpe gak...baru laa lega...penat laa carik barang hilang kan..

cheqkaq : Yang Buruknya : barang ilang tak jumpe2.. Yang Bagus nya : rumah bersih & kemas gara2 barang ilang...hehehehe

12 comments:

boni kacak said...

menyorok bawah kain pelikat rupanya..hehehehe

hafiz hafizol said...

amboihhhhhh,

banyaknyaaa duit dalam beg kecik...... !!!

Selendang cinta said...

tu laa..byk2 kain, kain pelikat gak dia pilih!ahahaha

Selendang cinta said...

tu la..yang penting kad atm tu kan..(kate ade sejuta dlm bank..kikiki)

Selendang cinta said...

kecik bukan sebarang kecik!hihi

intanfirdaus247 said...

Salam ck… terima kasih mai singgah blog kak intan….ni kak intan mai terjah balik….
Kecik bukan sebarang kecik..duit banyak dalam beg kecik itu!!


Cik kaq, waord verification tu kecik benau bila nak mengomen…hehe..kalau leh buang lagi laju kak intan komen..heheh…(jangan marah naaa)

Cheq Kaq said...

mekasih kak intan sudin dtg blog CK..mekasih gak sudi komen blog CK..CK ni "org tua" baru blajar..kalo salah tolong tunjukkan..hehehhehe..Inn Shaa Allah..CK akan betolkan supaya kak intan boleh komen lagi laju-laju pasni yer...:)

Yaya said...

lagi byk barang ilang, lg kemas laa rumah ck yer..??hehehe..;p

Cik Nas :) said...

Nas kalau barang hilang, bilik makin sepah lagi ada la.. :p

Cheq Kaq said...

nanti kalo nas dh kawen, mesti cm CK gak..nk carik brg, tp umah yg kemas..hehe

Remy hazza said...

beg tu menyorok rupanya... tapi betul duit hilang tak kisah...benda penting yg lain hilang....he3...nak pi buat balik tu yg susah.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com