Followers

Tuesday, October 2, 2012

PUTUS CINTA................


"Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia....."


Pernah dengar lagu ni? Alunan lagu oleh Judika "Aku Yang Tersakiti"..Mendengarkan lagu ini memang boleh mengusik jiwa apatah lagi jika menghayati bait2 liriknya..Terutama pada mereka yang baru putus cinta..Hurmmmmm..Putus Cinta.....Kalau diberi pilihan siapalah yang mahukan cinta mereka terputus di tengah jalan..Semua insan yang bercinta mahukan cinta mereka ada pengakhiran yang membahagiakan..ye laa.."Happy Ending"..dengan kata lain, berakhir ke jinjang pelamin..dengan kata yang lebih abadi..sehingga ke hujung nyawa..:) Insyaallah..dengan izin Allah..

Masa bercinta...hurmmm..semuanya indah kan??Setiap masa, saat dan ketika sentiasa ingin bersama si dia.. Menitip kenangan indah, mengait benang-benang cinta bersama...Setiap minit,  SMS pasti berbunyi dari si dia yang ingin tahu status terkini..Andai kata pasangan menyepi, kerisauan si dia mula lah bersarang di hati..kenapalah meseg tak berbalas-balas lagi..Hadiah sering bertukar ganti tanda ingatan di hati...Alahai.....sweetnyerrrrr layanan diberi..

Tapi persoalannya, bagaimana kalau semua ini tiba-tiba berhenti setakat ini???Tiada lagi meseg berbunyi, tiada lagi telefon berdering..Tiada lagi hadiah sebagai kenangan abadi..Tiada lagi janji untuk sehidup semati..Yang ada cumalah janji-janji yang telah diingkari..Dan apa yang pasti.. mulai hari ini..sudah pasti hidup anda ditemani sepi dan air mata yang mengalir bagaikan tidak mahu berhenti...Hati ini serik untuk bercinta lagi......Alahai...sedihnyaaaaaa...;)

                Duhai hati..andai boleh diputarkan kembali waktu..sudah pasti aku     
                tidak ingin terperangkap dalam sangkar cinta lagi..apatah lagi   
               untuk bercinta lagi untuk kesekian kali..


               Duhai Hati..andai dapat kuputarkan 
               waktu..tidak akan aku menaruh 
               harapan pada janji-janji indah yang belum 
               pasti..

               Duhai hati..andai dapat ku undurkan waktu..aku pasti, aku kini  
              bahagia dengan hanya menjadi diri sendiri....

Saya yakin, mesti sedikit sebanyak kata-kata ini yang akan sentiasa bermain di hati insan yang baru putus cinta, bukan? Satu-satunya soalan dari saya..Mengapa..mengapa anda harus menangisi perpisahan ini??Jangan bersedih, apatah lagi menangisi pemergian si dia..Terimalah takdir Allah, jodoh anda bukan bersamanya..Mungkin Allah ingin menggantikan insan yang lebih baik dari si dia..siapa tahu?Hanya Allah yang lebih mengetahui segala-galanya..

Jalanilah kehidupan anda seperti biasa..hidup mesti diteruskan walapun bukan bersama si dia..Buktikan pada dia, malahan pada semua orang, anda mampu bernafas walupun tanpa dia..Soal jodoh..serahkan segalanya padaNYA..jangan cuba cari pengganti!!biarlaa ia datang sendiri..Insyaallah..itu lebih berkat..

Sekian sahaja coretan saya untuk kali ini....Salam sayang dari saya...







1 comment:

Anonymous said...

sedeyh nye..tekena kt dri sendiri ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com