Followers

Thursday, December 19, 2013

Bukan Kerana Aku Tak Cinta

Bismillah.
Sebelum pergi klinik haritu, saya dah tahu dah mesti lama menunggu giliran nanti.. So, saya mengambil keputusan untuk pinjam novel daripada kawan. Sehari sebelum tu, tanya kawan buku apa yang best. Dia cadangkan baca novel "Bukan Kerana Aku Tak Cinta". Sempat gak la suruh dia bercerita dulu sinopsis sikit-sikit. Katanya novel tu sekarang dah dijadikan adaptasi untuk cerita "Bukan Kerana Aku Tak Cinta" kat ASTRO Mustika. Tak melanggan Astro, jadi tak tau..hehe.
Bila dengar Neldya Senrose yang jadi watak utama, alamak..mesti best!Terus tengok dekat internet sikit-sikit cerita ni..Hurmmm..memang best..walaupun tak suka sangat dengan Hero Sharnaaz Ahmad, tapi perlu diakui, lakonan dia memang best dan berjaya bawak watak dengan baik dalam cerita ini. Setengah cerita adaptasi, selalu tersasar jauh dari cerita novel. Tetapi yang ni, memang ikut sebijik kot macam dalam novel.Tak banyak yang diubah. Pemilihan watak-watak juga memang sesuai sangat.

Jenuh gak laa nak habis kan sebuah novel. Lebih-lebih lagi ada si kecik yang suka kacau. 


Synopsis Bukan Kerana Aku Tak Cinta

JEBAT. Seorang lelaki yang katarsis, berdarah campuran Melayu dan Cina dari jalan hitam kehidupan kepada pencerahan. Tidak pernah terlintas dalam fikirannya untuk jatuh cinta kerana tujuan hijrahnya hanya untuk menuntut ilmu agama dan melupakan kisah silamnya.



Sifatnya yang tenang, rajin dan baik hati telah menarik perhatian Mastura, adik ipar kepada majikannya Uwais. Pelbagai cara digunakan oleh gadis itu untuk menarik perhatiannya hingga Jebat naik rimas dan lemas. Walau berkali-kali ditolak, Mastura tidak juga berputus asa. Dia tidak pernah menyangka gadis cantik,kaya dan bijak seperti Mastura terpaut hati kepadanya, seorang lelaki biasa yang tidak begitu tampan kerana mempunyai parut di bahagian matanya. Mereka umpama The Beauty and The Beast.



“Kau tak malu ke nak bersuamikan lelaki yang tak ada apa-apa?”



“Nak malu apa? Bagi Mas, abanglah yang paling handsome. Bagus juga parut tu… Tak adalah perempuan lain nak rebut abang daripada Mas, kan? Biar Mas sorang aja yang tahu menilai betapa kacaknya abang di pandangan Mas.”



Namun mampukah rumah tangga yang dibina bertahan?



Masih adakah cinta dan kesetiaan dalam hati Mastura apabila mengetahui rahsia sebenar yang Jebat ialah  bekas ketua kumpulan gengster!



Sementelah pula lelaki dengan sejarah hitam sebegitu bukanlah suami impiannya....




6 comments:

Chic Na said...

tak pernah tengok lagi citer ni selalu tengok iklan jek.. huhu..

Bunda said...

Bunda tengok drama ni...macam best jer...bunda suka watak hero n heroin nya tu...

Kakzakie said...

Kalau dah cinta tak kira parut ke apa. Tapi kesudahannya happy ending atau sebaliknya kakak tak dapat nak agaklah..

intanfirdaus247 said...

salam yaya..kan cam best kan drama n..tp kak intan x penah tgk lagi..huhu..

yaya, garit tu miang ..huhu..menjawab prtanyaan yaya di blog akak

LadyBird said...

Bdsrkn snopsis tu mcm best je kak.. tp tebal sgtlah kalau novel nih.. huhu

Deqla Manjew said...

mcm best jer.. nak baca pun pikir byk kali sbb novel yg deqla ada pun x terbaca lagi.. hahahhaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HAK MILIK KEKAL CHEQKAQ@cintaitupasti.blogspot.com